FJ 1100

Yamaha introduceerde de FJ100 in 1984. Met dit nieuwe model wilde men een brug slaan tussen een puur sportieve en een straatwegvriendelijke motor. Dit resulteerde in een krachtige motor met soepel weggedrag en een comfortabele zithouding voor langere afstanden. De kuip en windscherm beschermen tegen vermoeidheid door windweerstand. Het flinke motorblok oogt smal en compact doordat men de dynamo achter de 4 cilinders monteerde, waarmee het afweek van vergelijkbare blokken van de concurrentie.

FJ 1100

Motor

  • Rijwindgekoelde viertakt viercilinder in lijn
  • 2 bovenliggende nokkenassen
  • 4 kleppen per cilinder
  • Cilinderinhoud 1097cc
  • Boring 74 x 63.8 mm (66.94cid)
  • 4-stroke
  • Compressieverhouding 9.5:1
  • Carburatie: 4 X Mikuni BS36

Transmissie

  • Primair door tandwielen
  • Meervoudige natte platenkoppeling
  • 5 versnellingen
  • Secundair door o of x ringen ketting

Rijwielgedeelte

  • Dubbel uitgevoerd stalen wiegframe met demontabele onderbuizen
  • Telescopische voorvork met hydraulische anti duik
  • Vijfvoudige verstelbare mono crossvering achter
  • Voorband 120/90 v 16 inch
  • Achter 150/80 V 16 inch
  • 2 geventileerde schijfremmen voor
  • 1 remschijf achter

Maten en gewicht

  • Wielbasis: 1490 mm
  • Lengte: 2175 mm
  • Zithoogte: 780mm
  • Gewicht: rijklaar 252 KG
  • Tankinhoud 24.5 liter waarvan 5.4 liter reserve

Prestatie

  • Max vermogen 91,2 kW (125 PK) bij 9000tpm
  • Max. koppel: 106/144 bij 8000
  • Topsnelheid 235 km/u
  • Brandstofverbruik 9,5 – 6l/ 100 km
  • Gemiddelde over testperiode 6,8l/100km actieradius 225-280km.

 


Previous page: FJ 600
Volgende pagina: FJ 1200